| Chyby ve hře | |||||||||||
| Chyby ve hře se považují za technické přestupky proti pravidlům hry. | |||||||||||
| Karambolem platí, když se hráčova koule dotkne nejméně dvou cizích koulí způsobem daným pro druh hry a všechny koule se zastaví na hrací ploše !!! | |||||||||||
| Hráč se dotýká své koule pouze za účelem strku a to kůžičkou na špičce svého tága, na ostatní manipulaci s koulemi je rozhodčí !!! | |||||||||||
| Chyby při kterých hráč opouští stůl a hraje soupeř: | |||||||||||
| 1) hráč neuspěje v provedení karambolu | |||||||||||
| 2) hráč vyhodí kouli z hrací plochy | |||||||||||
| 3) když hráč hraje další karambol, aniž se všechny koule zastavily po provedení karambolu předchozího, v tom případě je neplatný i karambol předešlí, protože bylo hráno, aniž se koule zastavily | |||||||||||
| 4) když se hráč dotkne (i neúmyslně) kterékoliv koule rukou, oděvem nebo jakýmkoliv předmětem mimo špičky (kůžičky) tága | |||||||||||
| 5) když se hráč přímo nebo nepřímo dotkne koule, aby odstranil cizí tělísko, které na kouli ulpělo | |||||||||||
| 6) když hráč úmyslně přemístí nebo napomůže přemístění koule dotykem, pohybem stolu nebo sukna, foukáním do koule a podobně | |||||||||||
| 7) když hráč použije k úderu do koule jiné části tága nežli špičkou (kůžičkou) | |||||||||||
| 8) když hráč zahrál "prostrk". | |||||||||||
| Prostrkem se rozumí: | |||||||||||
| a) kůžička tága je ještě v doteku s koulí v okamžiku, kdy tato již naráží na další | |||||||||||
| kouli nebo mantinel | |||||||||||
| b) kůžička tága se dotkne dvakrát nebo vícekrát koule při jednom strku | |||||||||||
| 9) když se hráč v okamžiku strku nedotýká podlahy alespoň jednou nohou | |||||||||||
| 10) když hráč hraje cizí koulí | |||||||||||
| Jakákoliv chyba zaviněná třetí osobou se nepřičítá hráči (strčení třetí osobou). V takovém případě jsou koule umístěny rozhodčím zpět, co nejpřesněji. | |||||||||||
| Dosáhne-li hráč karambolu po chybě, která nebyla včas zjištěna a ohlášena (to je než se zastaví koule), je karambol platný a hráč pokračuje v sérii. | |||||||||||
| Karambol při kterém byla zjištěna chyba se nezapočítává, zatímco karamboly dosažené v průběhu série před zjištěním chyby jsou platné. | |||||||||||